2007. augusztus 30., csütörtök

Dying Earth négy az egyben

Nakérem. Az ember néha rábukkan valami nagyon rendben lévő dologra. Olyasmire, amiről nem tudta, hogy létezik, illetve nem is gondolta volna, hogy létezik, mert annyira kézenfekvően jó. Mai példa: eddig nem találtam olyan könyvesboltot, ami eredeti, angol nyelvű Jack Vance könyveket árult volna. Most meg belefutottam egybe, ahol rögtön többféle Vance-et is lehet kapni, többek között a négy Dying Earth könyvet egyetlen kötetbe gyúrva, 2900 forintért. Ha valaki nem tud követni: ez annál is keményebb Sonderangebot, mint ahogy a szabmadarak sátrat bérelnek a Károly körúton. Egy 740 oldalas, jó minőségű (!) paperback egy zseniális írótól. Háttö, annyit tudok mondani, hogy a Váci utcai idegennyelvű Librit mindig szerettem, de most a padlóját is kedvem lenne felmosni zárás után.

A könyv egyébként a Fantasy Masterworks sorozatban jelent meg, amelyben más érdekes darabok is vannak. Például a Lyonesse-trilógia, szintén Jack Vance-től. Két kötetben. Merthogy eredetileg nem is trilógia, viszont a magyar fordítás kapcsán újra kiderült, hogy itthon nem képesek egy közepesen vastag, puhafedelű könyvet rendesen bekötni. A vásárlót pedig miért csak kétszer vegyék le, amikor háromszor is lehet.

További felfedezések, amit a boltban töltött 5 perc alatt tettem: lehet kapni másik két Vance-regényt is, csak sokkal drágábban; ott a Feet of Clay (Terry Pratchett) eredeti borítóval; van A Game of Thrones (George R. R. Martin). Aztán gyorsan kijöttem a Tales of the Dying Earth-szel, mielőtt elköltöm a fizetésemet.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jack Vance írta talán a legeredetibb fantasykat, miket valaha olvastam.

Éljen a Libri Népe Front!

Névtelen írta...

Csak most tunik fel, hogy akkor nem itthoni betegseg az, hogy a boritonak semmi koze a tartalomhoz. Mondjuk csak a konyv haromnegyedet olvastam, ugyhogy lehet, hogy megis, de pl. itt van ilyen borito, meg ilyen is, ennyi minden csak nem tortenik az elso reszben.

Névtelen írta...

Nem a témához kapcsolódik, de most látom, hogy milyen jó kis bannert csináltál a blogomnak (amott a jobb hasáb alján). Engedelmeddel lenyúlnám a képet. :)

geistwald írta...

Igen, az télleg fura, ahogy a borítókat szerkesztgetik :) De legalább nincs rajta barbár harcos, akinek 12×4 kocka van a hasán, nekem ma már ennyi is elég, hogy ne legyek ideges.

A képet lenyúlhatod, de nagyobban nekem sincs meg.